Time Harmony to system klasy LMS (Labour Management System) z powodzeniem wykorzystywany w firmach z sektora operatorów magazynowych i logistycznych.
Możliwość mierzenia czasu wykonywanych czynności, przypisania czynności do konkretnego zleceniodawcy, wyliczanie wydajności pracowników w poszczególnych czynnościach, a wszystko to połączone z funkcjonalnością rejestracji, pełnej ewidencji i rozliczania czasu pracy, to funkcjonalności systemu, które doskonale sprawdzają się w analityce magazynowej.
Dla jednego z naszych Klientów, globalnego operatora transportowo – magazynowego, w ramach realizacji toczącego się w tej organizacji, międzynarodowego projektu #LabourManagement dokonaliśmy wdrożenia kolejnej instancji systemu, tym razem w RPA.
mierzenie czasu trwania czynności, przypisywanie czynności do konkretnych projektów/zleceń/zleceniodawców, mierzenie wydajności
Time Harmony – Labour Management System
Time Harmony doskonale wpisał się w założenia projektu, który swoim zasięgiem ma objąć wszystkie lokalizacje, w których operują centra logistyczno-magazynowe Klienta. W ramach projektu Labour Management zadaniem systemu Time Harmony jest dostarczanie danych na temat wykonywanych czynności, z wyliczeniem czasu ich trwania, określanie nakładu pracy, wydajności oraz identyfikacja czasów jałowych. Dane te posłużą do kompleksowej analizy tego, jak wykorzystywany jest czas pracy w poszczególnych hubach operacyjnych oraz docelowo wskazanie obszarów w których możliwa jest optymalizacja procesów.
Realizacja projektu
Pierwszym z krajów, w którym wdrożyliśmy nasz system była Polska. Dane dostarczane przez system okazały się na tyle cenne, iż zdecydowano o dalszych wdrożeniach Time Harmony w kolejnych krajach Europejskich, Ameryce Północnej i Południowej, a ostatnio przyszła kolej na jeden z magazynów Klienta w Republice Południowej Afryki.
System Time Harmony rejestruje dane o przebiegu pracy z wykorzystaniem wbudowanych stref czasowych, dlatego dane analityczne dostępne są w czasie rzeczywistym nie tylko dla kierownictwa danej lokalizacji, lecz również dla kadry zarządzającej w Centrali Spółki. System oferuje bogate raportowanie na bazie zarejestrowanych danych.
Wdrożenie w RPA
W ramach wdrożenia w Republice Południowej Afryki systemem Time Harmony objęto ponad 110 pracowników magazynowych. Pracownicy, korzystając z dostarczonych przez nas terminali, rejestrują wykonywane czynności, co pozwala na dokładne śledzenie efektywności pracy. Dodatkowo wprowadziliśmy parametr, który identyfikuje na rzecz jakiego klienta wykonywana jest dana czynność. Jest to kluczowe w kontekście obsługi kilkunastu klientów w jednym magazynie, co pozwala na precyzyjne rozliczanie nakładu pracy dla każdego z nich oraz optymalne przydzielanie zasobów ludzkich do zadań.
Na początku parametr ten pracownicy wybierają ręcznie, jednak planowana integracja z systemem WMS (SAP) umożliwi automatyczne pobieranie danych dotyczących klientów, ilości towarów oraz jednostek (np. sztuki, paczki, palety), co usprawni proces i zminimalizuje ryzyko błędów.
Labour Management System - Korzyści z wdrożenia
Już w pierwszych dniach po wdrożeniu Klient dostrzegł liczne korzyści, takie jak:
- Zwiększona transparentność pracy – rejestrowanie czynności pozwala na lepszą kontrolę nad realizacją zadań.
- Optymalizacja alokacji zasobów – dane o obciążeniu pracą per klient pozwalają na lepsze planowanie i przydzielanie personelu.
- Poprawa efektywności operacyjnej – dzięki monitorowaniu czasu pracy i eliminacji czasów jałowych.
Kolejne kroki
W zależności od postępów projektu i oceny korzyści wynikających z wdrożenia, będą podejmowane decyzje dotyczące potencjalnego rozszerzenia projektu RPA o kolejne magazyny. Ponadto, już w pierwszych dniach po wdrożeniu system wykazał, że może być również pomocny w rozliczeniach z pracownikami, opartych na danych z raportów dotyczących wykonywanych czynności.
Zaangażowanie pracowników
Jednym z ważnych elementów towarzyszących wdrożeniu systemu jest budowanie zrozumienia i akceptacji wśród pracowników. Kluczową rolą managerów odpowiedzialnych za realizację projektu po stronie Klienta, przy naszym wsparciu opartym na doświadczeniu z wcześniejszych wdrożeń, jest pokazanie podstawy biznesowej oraz przybliżenie realnych, wymiernych korzyści wynikających z zastosowania Time Harmony. Warto podkreślić, że system nie tylko dostarcza cennych danych analitycznych dla kierownictwa firmy, ale przede wszystkim wspiera lepszą organizację pracy – umożliwia bardziej zrównoważone przydzielanie zadań, wyrównuje obciążenie pracą, a także sprzyja samoorganizacji i samokontroli w codziennych obowiązkach. Dzięki temu pracownicy zyskują narzędzie, które realnie wspiera ich efektywność, co przekłada się na pozytywną ocenę osiąganych wyników i sprawiedliwe premiowanie.
